Saturday, December 14, 2013

Vizita Bătrânului Domn




Vizita Bătrânului Domn fusese anunțată de mult timp, cu mare bucurie. Însă întârzia. Cred că nu doar eu o așteptam cu nerăbdare dar și cu oarecare curiozitate.
Apoi a fost din nou anunțată și din nou amânată... însă deja începeam să nu mă mai mir. Asta pentru că știam că Bătrânul Domn e o persoană exagerat de discretă, se expune foarte rar. Deși discreția ar trebui să ne caracterizeze pe toți, mai ales pe aceia dintre noi care n-avem ce arăta și ce împărtăși, în cazul respectivului domn discreția aproape că mă deranja.

Presupun că s-au dat ceva lupte până ce vizita Bătrânului Domn la acea televiziune s-a metamorfozat într-o vizită a televiziunii în casa sa. Am felicitat în gând ideea și m-am așezat cuminte în fața ecranului, să privesc dar și să notez câteva dintre cuvintele ce-ar putea deveni istorice. 

"Mă aflu" în casa maestrului Radu Beligan, grație insistențelor de câteva luni ale lui Mihai Gâdea, de la A3. Este seara de 8 august, 2013.
De-o seamă cu istoria modernă a României, căci e născut în 1918, la 14 decembrie, în satul Galbeni, din comuna Filipeşti (Bacău), dintr-un tată descendent al unuia dintre frații lui Creangă și o mamă grecoaică, maestrul Beligan ne privește zâmbitor de la altitudinea celor atât de mulți ani pe care-i numără vârsta sa.

Acasă la maestrul Radu Beligan
.............................................................................................................

...Acestea erau doar câteva gânduri ale mele din acea seară de august 2013. Nu, nu voi continua acum cu felul cum am văzut/auzit și notat eu interviul de atunci. Va veni foarte curând, poate în cursul serii de azi sau, cel târziu mâine, dacă voi avea ceea ce n-am avut de mai bine de două zile, adică internet. Care e pe cale să pice în orice clipă.

Am să mai spun doar că eleganța, rafinamentul, discreția și talentul uriaș i-au însoțit maestrului Radu Beligan întreaga carieră. Care numără 75 de ani. Dintr-o viață de 95 de ani, împliniți și sărbătoriți cu fast chiar azi, începând încă de la ora 12,00, continuând apoi cu diverse manifestări.
Azi, la ora 19,00, maestrul va putea fi văzut și aplaudat în piesa "Lecţia de violoncel", scrisă special pentru el de Mona Radu și regizată de Felix Alexa, pe scena Teatrului Metropolis. Alături îi va avea, ca parteneri de scenă, pe fiica sa Lamia Beligan și pe Marius Manole, Tania Popa și Rodica Ionescu.

Încununarea sărbătoririi acestei cariere excepționale se petrece mâine, duminică, 15 decembrie, pe scena Teatrului National din București, unde imediat dupa spectacolul "Egoistul", jucat si regizat de Radu Beligan, va primi titlul de "Cel mai longeviv actor încă în activitate pe scena de teatru". Îi va fi înmânat de către Cătălin Măruță care împreună cu echipa sa a făcut demersurile pentru includerea numelui maestrului în Guinness World Records.
 
Radu Beligan și fiica sa, Lamia Beligan, în piesa "Egoistul", pe scena Teatrului Național
==============================================
 
Nu uitaţi! La sfârşitul postării voastre faceţi trimitere către această pagină, nu către linkul blogului, specificând:
"Postarea participă la  jocul HAPPY WEEKEND! - Ediţia 49.". ATENȚIE! Dacă ediția curentă n-a fost încă publicată la momentul când vă pregătiți postarea, puteți prelua link de la ediția anterioară a HAPPY WEEKEND! "
Introduceţi in formularul de mai jos nume și link (acestea vor apărea în tabelul ce se va genera automat).






51 comments:

  1. Mi-ai amintit că l-am cunoscut cândva. În casa unei mătuși care era bonă copiilor lui. Un om cald și deschis, dar în fața căruia am rămas fără cuvinte. Atât de emoționată am fost. Este o amintire pe care o prețuiesc. Așa cum îl prețuiesc pe omul și pe actorul Radu Beligan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Te cred, Sonia. La fel il percep si eu. Ca pe un om cald, bland si de-o discretie aproape exagerata in aceasta lume avida de atentie si care-si expune viata non-stop pe toate canalele media.
      Cred ca as fi patit la fel ca si tine.
      Superba amintirea pe care ai impartasit-o azi cu noi. Multumesc din suflet.

      Delete
  2. Ce pot spune? Il cunosc de-o viata! :))
    La nu stiu cate premiere am fost, in care el "stralucea" ca o adevarata vedeta!
    Maestre, va doresc o aniversare fericita, multa sanatate si la mai multe premiere!
    Iar tie Elly draga iti doresc un weekend minunat!
    pupici!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Minnie, esti tare simpatica, ca de obicei.
      Ai fost o privilegiata sa-l vezi de nenumarate ori. Sunt convinsa ca l-ar bucura nespus urarile tale caci pentru public a trait intreaga viata.
      Multumesc mult pentru urari. Ureaza-mi si sa am internet! :)

      Delete
  3. Elly, mulțumesc. Să-i fie și această aniversare frumoasă bătrânului Domn, cu multă iubire agățată de fiecare clipă. Să ai o viață și s-o trăiești așa, mare lucru!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc pentru apreciere, Irealia! Am considerat ca e un moment important care trebuie neaparat marcat.

      Delete
  4. O veste minunata, o cariera exceptionala si un titlu pe deplin meritat. Ultimul spectacol in care l-am admirat pe maestrul Beligan a fost chiar "Egoistul", in care face un rol uluitor pentru varsta domniei-sale. Naturaletea cu care joaca nu a mai fost atinsa de nici un actor roman. Ii doresc sa fie sanatos !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Talentul nu are varsta, se stie.
      Si eu consider, la fel, ca are o naturalete extraordinara.

      Delete
  5. Pe lângă talentul incontestabil, Radu Beligan are și un farmec irezistibil, pe care l-am admirat ca spectator de teatru. Extraordinara sa longevitate artistică uimește și bucură, iar includerea în Guinness World Records nu cred că e exagerată.
    La mulți ani frumoși, maestre, aniversare fericită!
    Elly, îți doresc un weekend încântător, în care să-ți faci timp să întocmești o scrisoare pentru Moșul, dacă n-ai făcut-o încă. Happy weekend și numai bucurii! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Frumoase cuvinte, Mirela!
      Ai dreptate, Radu Beligan se numara printre destul de putinii actori in cazul carora doar talentul conteaza. Am scris eu candva un articol, tot la HW despre actori de geniu, niciodata considerati niste juni-primi dar care au fost extrem de fermecatori. Face parte din acea familie nobila.
      Cat despre scrisori pentru Mosul... n-am scris niciodata. Nici nu stiu cum s-o scriu :)
      Multumesc mult! Te pup! :)

      Delete
  6. Ce varsta frumoasa si ce performanta deosebita a unuia dintre cei mai respectati si iubiti artisti romani. Si pe buna dreptate. Impresionant tot ce a realizat el, cu ocazia aceasta ii trasmit si eu sanatate si La multi ani!
    Si un weekend pe placul tau si mai ales cu net, Elly. :) :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. 75 de ani de activitate imi par un fel de miracol... :)
      Multumesc, draga mea!

      Delete
  7. Felicitări pentru toate realizările sale. Deşi îmi este tiz, de data asta mă abţin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. La mine aici e liber sa se exprime parerile de orice natura ar fi :) Abtinerea nu face bine intotdeauna ;)

      Delete
  8. Surprinzător nu e că mai joacă teatru la vârsta asta, ci faptul că încă este lucid.
    Să trăiască sănătos încă mulţi ani!
    N-am înţeles de ce ai pus o caricatură în locul pozei tale.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu prima parte a comm-ului sunt perfect de acord. :)
      Relativ la nedumerire... ma mir si eu ca de abia acum ai observat ;)

      Delete
  9. Un om extraordinar! Să-i de Dumnezeu sănătate şi zile bune în continuare!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa este, Iustina! De sanatate are nevoie :)

      Delete
  10. Zua bună, așa mai către seară.
    Am tot urmărit apariția acestui Happy și până la urmă m-ai păcălit.
    Să ai parte de o seară liniștită și faină.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liviu, foarte rar cand am publicat sambata, dis-de-dimineata. Doar cand a trebuit sa plec undeva. Altfel nu si nu-mi functioneaza programarea articolelor pe blog, din pacate.
      Deci de regula public intre orele 9,00-12,00. :)
      Weekend inseamna sambata si duminica inclusiv. Puteai sa te alaturi duminica, la fel de bine. Am vazut ca nu consideri zilele de weekend aceleasi ca si mine de aceea am specificat. :)
      Multumesc pentru urare!

      Delete
  11. Frumos articol dedicat Marelui Actor! Felicitări!

    ReplyDelete
  12. O aniversare minunata in prag de sarbatori. Oameni ca domnia sa au mentinut teatrul romanesc treaz, decenii la rand.
    Felicitari!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, se potriveste frumos in acest decor sarbatoresc amplu :)
      Multumesc, Anca :)

      Delete
  13. Târziu, dar am ajuns şi eu :)
    La mulţi ani maestrului!
    Te pup, draga mea, seară tihnită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si mai tarziu e la fel de frumos :)
      Multumesc, Ana :)

      Delete
  14. Da, ce pot adăuga in plus? Un mare LA MULTI ANI şi o reverenţă! Să ne trăiască sănătos! Respect!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc, Adriana! In numele domniei sale :)

      Delete
  15. Felicitari pentru acest articol dedicat marelui maestru Radu Beligan! La multi ani cu multa sanatate batranului Domn!
    Un weekend minunat, Elly!

    ReplyDelete
  16. Cred ca acest titlu e prea putin pentru tot ce a facut el ca actor..Un adevarat om, un real talent pe scena! Multumim pt acest subiect atat de frumos!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc si eu pentru aplecarea asupra textului. :)

      Delete
  17. Excelent articol, Elly!
    Mare om!
    Sa fie sanatos si la multi ani!

    ReplyDelete
  18. Un om deosebit. Istoria teatrului se confunda cu acest om minunat! Pentru cei care nu stiu, este prezent si in online aici:http://www.radubeligan.ro/

    ReplyDelete
  19. Felicitari si chiar merita titlul pe care i-l va inmana Maruta. De regula nu ma uit la emisiunea lui, dar cred ca astazi este o exceptie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Titlul i-a fost inmanat pe scena Teatrului National din Bucuresti, nu la tv :)
      Maruta n-are emisiuni in weekend ;)

      Delete
  20. Bună Elly!
    Felicitări pentru superbul articol!
    O duminică minunată îți doresc draga mea!
    Cu drag!

    ReplyDelete
  21. Ma bucur ca nu sunt, inca, atat de in varsta incat sa-l invidiez...
    Daca ma gandesc bine, nu l-am vazut niciodata "din sala' ; nu ca as fi fost la multe spectacole, insa n-a fost sa fie...

    ReplyDelete
  22. Mare drag pentru Omul Radu Beligan, mare admiratie si respect pentru actorul Radu Beligan... Si, ca o informatie cu care ma laud, tatal Domniei Sale a fost seful garii din municipiul Brad(Hunedoara), municipiu in care m-am nascut si unde e mereu ..."acasa".
    Multumesc, Elly!

    ReplyDelete
  23. Un om de mare valoare!
    O seară frumoasă!

    ReplyDelete
  24. Un articol excelent ,asa cum ne-ai obisnuit!
    Numai bine iti doresc!

    ReplyDelete
  25. "Nu am facut niciodata excese" . Asa a explicat Maestrul secretul longevitatii sale ,intr-un interviu pe care l-am ascultat la radio in urma cu ceva timp. Foarte frumos articolul tau , draga Elly!
    O seara minunata!

    ReplyDelete
  26. Oameni speciali ca El, te fac mai mandru de originile tale. Un actor adevarat care-si merita laurii cu prisosinta. La multi ani maestre si sa bucuri tatrul romanesc inca mult de-acum incolo!

    ReplyDelete
  27. Ah, toata stima pentru Beligan
    Nu pot scrie numele lui Gadea pe acelasi rand, am si eu defectele mele :)

    ReplyDelete
  28. Multumesc pentru inscriere, Elly!
    *
    Toata stima pentru actorul Radu Beligan. As minti sa scriu ca stiu piesele in care a jucat dar stiu despre el din discutiile altora. Ma bucur ca numele lui apare in Cartea Recordurilor.
    Sanatate ii doresc si putere de munca! :)
    Saptamana minunata iti doresc sa ai!

    ReplyDelete
  29. După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp:+2349046229159

    ReplyDelete