Saturday, June 8, 2013

Hazuri de necaz(uri)


HAPPY WEEKEND! - Ediţia 22 este gata de start! Deci, dacă este weekend, este:
Happy Weekend
Tot ceea ce trebuie sa faceţi este să postaţi, în cursul weekend-ului (SÂMBĂTĂ şi DUMINICĂ), fiecare pe blogul său, la alegere:
- o fotografie sau o mini-galerie de max. 5 fotografii, preferabil cu legendă (descriere) sau
- 2-3 glume/bancuri/anecdote ori un clip amuzant sau
- 1-2 citate/replici care v-au impresionat/amuzat şi pe care doriţi să le împărtăşiţi şi altora, eventual ilustrate cu o fotografie elocventă.
_________________________________________________________________


         Reclama - sufletul comerțului        



Toată lumea elegantă poartă ceasornicul Harwood! 


Unele modele erau aurite deci ceasurile automatice, cum li se spunea în vremea aceea, chiar erau deosebite. Probabil scumpe, căci compania care le-a fabricat a dat faliment în vreo 3 ani... Azi sunt ceasuri de colecție, care se vând pe mii de euro.


Tinerețe și frăgezime prin MAKS's KAISER BORAX 


N-aș prea crede dar...dacă asta era reclama...


Fiindcă tot suntem la capitolul prafuri, "o minune a invenției japoneze, Extra - KATOL, promitea distrugerea radicală a tuturor insectelor supărătoare".



Și, apropos de paraziți...

 
Grupajul de glume purta numele HAZURI. Chiar așa:



Doamnelor! Doamnelor! Ați vizitat Depozitul VIDAS? E momentul!


Nu mai căutați DSLR-uri! "Ascultați un sfat sincer":

 



Și fiindcă vara bate la ușă și poate nu știți unde să găsiți cele mai bune articole pentru plajă, vă vând un pont. Pe Lipscani, nr. 94, la ODEON.



Toate aceste adevărate chilipiruri nu se mai găsesc. Se găseau într-o revistă Realitatea Ilustrată din 1931... 
Păcat, mare păcat! Prețurile erau "extrem de reduse" chiar "derizorii" iar calitatea "neîntrecută". 

Vi se pare că s-a schimbat ceva în 80 de ani? 


================================================
  

Nu uitaţi! La sfârşitul postării voastre faceţi trimitere către această pagină, specificând:
"Postarea participă la  jocul HAPPY WEEKEND! - Ediţia 22."
ATENȚIE! Dacă ediția curentă n-a fost încă publicată la momentul când vă pregătiți postarea, rog preluați link de la ediția anterioară a HAPPY WEEKEND! "
Introduceţi în formularul de mai jos nume şi link (acestea vor apărea în tabelul ce se va genera automat).





54 comments:

  1. Tare îmi pare rau ca nu am trait în acea perioada a reclamelor din 1931. Iubesc vremurile trecute si simple!
    Sa ai un weekend minunat Elly draga! pupici!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa ne par acum, mai simple, insa pun pariu ca si atunci oamenii gaseau destule motive pentru care sa se planga.
      Reclamele pareau chiar naive. Pe mine ma amuza limbajul lipsit de pretentii. Ca in vorbirea cotidiana. :)
      Merci, Minnie! La fel!

      Delete
  2. Amintiri fascinante din vremuri demult apuse... Când ne mai cade prin mână o revistă de demult, priveşti fascinat aceste lucruri, puţin desuete, dar pline de parfumul altor timpuri. Alte priorităţi, altfel de cuvinte folosite în reclame, alte "noutăţi" senzaţionale...
    Mi-a plăcut mult postarea ta, dragă Elly! Cum scoţi tu din "lădiţa bunicii" tot felul de comori deosebite.
    Îţi doresc un weekend cât mai frumos! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mi se face din cand in cand dor de vremuri de mult apuse. Ma gandesc ca incercarea de a le reinvia in cate o postare v-ar face placere si voua :)
      Multumesc, Alex! Sa ai la fel!

      Delete
  3. Nici nu mai tin minte de cand nu am mai reusit sa ajung la timp pe blogul tau, macar pentru inscrierea in tabel. Nu stiu cum de m-am aglomerat asa... Incerc sa trec pe la toti cei care imi lasa comentarii pe blog si nu mai reusesc.
    Nu doar ca nu s-a schimbat nimic in atatia ani, dar se pare ca revenim la vechile obiceiuri. Nu e zi sa nu treaca masini pe strada si din difuzoare sa rasune diverse reclame, ca atunci cand eram copil si auzeam strigand "geame! hai la geame!" :))
    Week-end placut, Elly!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu am unele restante si te inteleg foarte bine. Inscrierea am rezolvat-o uneori :) Cand mi-am dat seama ca de fapt esti plecata :) Eu cred ca stiu cum te-ai aglomerat dar asta este :) Ideea ar fi sa nu te aglomerezi si mai mult ;)
      Cred ca reclama va fi vesnic la fel. Doar mijloacele prin care e realizata si promovata se mai schimba. Nimic altceva :)
      Merci la fel, Vienela!

      Delete
  4. Haioase! :)
    Un week-end cit mai placut draga Elly!

    ReplyDelete
  5. Mai, mai, ce de-a hazuri ! Reclama e reclama, oricat timp ar trece. Articolul tau mi-a amintit sa fotografiez sau poate chiar sa filmez o masina
    de inghetata care aduce marfa la poarta, semnalizand prin muzica, ceva cam ca in filmele americane care infatiseaza anii 50-60.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Corect! Nu se va schimba mare lucru. Astept sa vad despre ce fel de masina este vorba. :)

      Delete
  6. Frumoasa cronica a anilor '30! Românul face dintotdeauna haz de necaz, ata-i e în fire :) Este un popor pasnic si vesel, care trece zâmbind peste greutati.
    Felicitari pentru materialul adunat si pentru maniera in care ai prezentat toate acestea!
    Un weekend minunat iti doresc, Elly draga!

    ReplyDelete
    Replies
    1. E din revista respectiva materialul. Realitatea ilustrata era o revista de buna calitate pe vremea aceea. Din toate punctele de vedere.
      Multumesc, Carmen! La fel iti doresc! :)

      Delete
  7. Reclama este și va fi aceeași mărie, cu altă pălărie. Excelent ai surprins aici ceea ce este distinctiv pentru acea perioadă, valabil și azi, dar cu alt aspect! Pline de umor și bine alese toate.
    Dragă Elly, obosită extrem de plăcut după Deep Purple, niște zei pe care-i aștept de vreo 22 de ani la Cluj și iată că aseară au fost, și noi alături de EI, sper că nu e cu supărare că am înscris postarea dedicată eventului de pe Cluj Arena la Happy Weekend. E chiar weekend și e chiar happy. Te îmbrățișez cu mare drag, sunt încă plină de genialitatea care plutea ieri seară pe arena muzicii de calitate. Numai bine și happy weekend!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asta remarcam si eu. Ca schimbarea nu e de esentă, de spirit ci doar de aparenta :)
      E foarte bine, Mirela, este o insemnare frumoasa, a unei experiente deosebite, unice poate. Nici vorba de suparare. Ma bucur nespus ca ai avut aceasta mare bucurie pe care care ai tinut sa o impartasesti cu noi.
      Sa tot fie astfel de evenimente care inalta spiritul.
      O duminica frumoasa iti doresc!

      Delete
  8. a. Reclamele ne arată produse din import, desfăcute de negustori serioşi, cu bani destui ca să-şi facă reclamă în această revistă, şi cu magazine deschise drept în Centrul Capitalei, toate aceste elemente dând garanţia unei mărfi de calitate.În mod sigur că exista marfă şi mai puţin calitativă, dar la prăvăliile dinspre periferii...Cum s-ar spune : exista marfă după buzunarul fiecăruia.
    Astăzi este o adevărată enigmă ceea ce cumperi.Eşti de bună credinţă, te încrezi în reclama de la TV,mai mult sau mai puţin reuşită, citeşti ce scrie pe ambalajul produsului, şi acasă te trezeşti că marfa cumpărată nu e ceea ce ai vrut tu să fie...
    b. Da, în 80 de ani s-a schimbat ceva : seriozitatea de odinioară din comerţ s-a transformat aproape total în...ESCROCHERIE !

    ReplyDelete
    Replies
    1. a. Aici ai mare dreptate fiindca daca era facuta reclama intr-o astfel de revista cred ca nu era facuta la produse proaste. Dar felul in care e realizata reclama pe mine ma amuza, e stangace si pentru noi desueta ca limbaj. Desi acele prafuri...inca nu se stia mare lucru despre ele. Si mai erau si altele...unele m-am cam jenat sa le public dar poate ca le voi publica cu alta ocazie :)
      b.Seriozitatea cu siguranta ca s-a schimbat, dar eu as spune chiar ca a cam disparut. Exact!
      Multam, Calatorule!

      Delete
  9. Elly, s-a schimbat hârtia, în rest, mai nimic! :)
    Ai văzut serialul acela, Mad Men?
    Weekend zâmbăreț!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am vazut doar primul sezon apoi i-am pierdut urma...ori era chiar cand viata mea o cam luase razna. Cel mai probabil :)
      Oricum, m-a cam speriat serialul acela...

      Delete
  10. Reclamele erau mai naive, dar găseai lucruri de bună calitate.
    Acum se pune accent pe cantitate, în defavoarea calităţii.
    Şi vedem reclame bune la produse proaste, dar şi unele bune, fără reclamă la tv.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Corect. Fiecare cum stie sa isi vanda marfa. E cam care pe care ;)

      Delete
  11. In ultimii 80 de ani s-a schimbat, in principal, viteza; a crescut.

    ReplyDelete
  12. Ce s-au schimbat reclamele de atunci :) Poate acum ni se par infantile dar atunci cred ca erau deosebite iar doamnele tineau cont de ele :)

    Pana in 1938 a fost ou fost niste ani frumosi dar dupa acest an, vor urma vremuri tulburi...

    Week end placut iti doresc , Elly !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Probabil ca tineau cont, neavand la dispozitie atatea surse de informare, cum exista azi.
      Multumesc!

      Delete
  13. As completa comentariul meu cu o postare proprie http://daurel.wordpress.com/2010/07/25/cel-mai-rapid-melc-din-lume/

    ReplyDelete
    Replies
    1. N-am mai ajuns s-o vad desi te-am mai vizitat. Multumesc, sper sa reusesc :) Si sa fiu iertata :)

      Delete
  14. Faina treaba se intampla pe aici. Dau fuga sa postez si articolul meu de azi. Vezi ce mi-am cumparat de la piata de vechituri... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca-ti place. Si... bun venit la HW! :)

      Delete
  15. Nu s-au schimbat prea mult, reclamele au ramas la fel de agresive. Vad ca si atunci promiteau marea cu sarea.
    Interesanta ideea de a ne aduce in atentie modul cum comerciantii incercau sa-si vanda marfa in anii '30. Pe mine chiar ma emotioneaza tot ce citesc si vad legat de acele vremuri, de inceputul secolului 20. :) Are un farmec anume...
    Un weekend minunat iti doresc, draga Elly. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cam la fel de agresive si mai ales de mincinoase. Pe mine asta m-a amuzat. In plus limbajul...care e invechit si care suna cam straniu pentru noi azi.
      Pai iubesc tot ce tine de trecut, consider ca nu trebuie sa-l uitam fiindca suntem rezultatul lui. Imi place sa va aduc aici bucatele din el :)
      Merci, Nice!

      Delete
  16. Într-adevăr nu s-au schimbat foarte mult reclamele. Ar spune orice doar ca să convingă lumea să cumpere!
    Happy weekend, Elly!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cam asa, Alexandra. Reclama e reclama, in orice vremuri. :)
      Merci!

      Delete
  17. Reclamele sunt de-a dreptul hazlii. Iar cuvintele folosite parca nu-mi suna bine....:))
    Seara faina sa ai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hazlii mi se par si mie. Desuete, mai degraba :)
      Multu, Geanina!

      Delete
  18. Ce nu facea omul sa vanda ceva? Cu mijloace mai primitive, dar tot in spiritul de azi al comertului. Adica exagerat daca e cazul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Exagerarea aia ma amuza :) De fapt ma amuza si azi :)

      Delete
  19. doar vorba e alta! :) mai "vintage" :)))))

    ReplyDelete
  20. Hahaha, mda sunt haioase reclamele mai vechi, la fel si exprimarea. Eu am publicat o postare tot despre reclame, dar nu m-am inspirat de la tine;). Postarea era pregatita de saptamana trecut.

    Pupicesc, draga Elly. Sa ai weekend frumos!

    ReplyDelete
    Replies
    1. E chiar amuzant ca s-a potrivit ceva in tema :)
      Eu nu reusesc sa pregatesc nimic inainte... niciodata :(
      Merci, Tina!

      Delete
  21. Uneori stau si ma fandesc la vremurile care le traim ...nu stiu daca in trecut ar fi fost mai usor pentru noi, dar fascinatia aceasta pentru acele vremuri ramane puternica.

    Mie imi placea o reclama la Carpati-tigarile (Devreti sa fiti barbati, Luati de fumati Carpati --- sau asa ceva :D) cat am mai ras de asta.

    O dumincă super faină, Elly! Mulți pupici :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pe mine clar ma fascineaza trecutul. Iar reclamele sunt amuzante oricum,. chiar si acum.
      Multumesc :)

      Delete
  22. Azi ca întotdeauna, fiecare îşi lăuda marfa cât mai bine ca să atragă cât mai mulţi cumpărători :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deci nimic nou sub soare ;)
      Asa este, caci reclama e sufletul comertului.

      Delete
  23. Ce-mi plac vremurile trecute !
    Reclamele sunt hazlii, foarte frumoasa alegerea ta de azi!
    O zi cu soare iti doresc!

    ReplyDelete
  24. Vremurile trecute au un farmec aparte. Cum reusesti sa ne captezi mereu atentia cu subiecte atat de frumoase?

    P.S. Am uitat sa iti spun la postarea cu fermierul Danone, ca esti o scumpa, si iti sta foarte bine blonda,o blonda-fermier;). Sper sa nu te superi. Un week-end minunat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Incerc si eu...si ma bucur ca apreciezi. As face mai multe dar nu e timp :)
      Cum sa ma supar? Imi pare tare bine. Multumesc, draga mea!

      Delete
  25. Chiar erau mai amuzante anunturile de odinioara.
    P.S. Un insecticid din ala japonez as vre ai eu :D
    Hapyy Weekend!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cum am eu o banuiala ca li se vor parea amuzante celor din viitor ale noastre :) Multe se schimba. Ceea ce atunci era culmea luxului noua ni se pare hazliu. Macar in exprimare :)

      Delete
  26. Am reuşit să aduc şi eu un stoc cu ... prețurile "extrem de reduse" chiar "derizorii" iar calitatea "neîntrecută".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am sa incerc sa ajung sa le vad...nu am timp mai deloc.

      Delete
  27. Am sentimentul ca viata atunci era mai simpla. Construita dupa acelelasi reguli mari, dar mai simpla....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu cred ca era. Aveau si oamenii de atunci problemele lor dar nu cred ca se comparau cu ceea ce avem noi azi de infruntat. Desi...depinde probabil prin ochii cui era privita. Oamenii cu resurse foarte limitate existau si pe atunci iar pentru ei viata era la fel de complicata ca si azi. :(

      Delete