Saturday, March 10, 2012

Duzina de cuvinte - Un nou început



Stătea în bibliotecă...medita... Avea o stare de adâncă tristeţe...fără un motiv precis...
Un pahar de cristal cu coniac de culoarea mierii, făcut chiar la moşie, prin distilare de vinuri din podgoria proprie, se odihnea, pe jumătate băut, aproape de antica oglindă, încastrată în rama ei ovală, cu decoraţiuni ciudate, ca nişte sâmburi uriaşi...
Tot acolo, mai era, desfăcut parţial din foiţa lui de staniol, un baton de ciocolată elveţiană...

Cele două slugi din casă, nu îndrăzneau să tulbure liniştea care se "auzea" în bibliotecă, aşa că umblau prin restul casei cu paşi de pisică.
Din cartea lasată deschisă pe masă, câteva pagini oscilau între o parte şi alta a cărţii...părând a nu şti nici ele de fuseseră citite au ba...
Îşi simţea temperatura crescând...poate îl păştea vreun guturai ori de vină era starea de încordare prin care trecea...
Doi plasturi mici, în zona bărbiei...rezultatul "întâlnirii" de cu o seară înainte...când nu-şi văzuse de treaba lui şi primise, la
club, drept în figură acel pumn...nu erau cea mai mare grijă a lui acum...

De trei ani, de când Eliza, iubita lui soţie, plecase în lumea umbrelor şi-i luase cu ea jumătate din viaţă...restul lui de existenţă era doar o lacrimă.... Până ce a cunoscut-o pe Olga, la serata deputatului X.
Gândurile îi fugeau, cu insistenţă, din ce în ce mai des în ultima vreme, la Olga... Frumoasă femeie, sau poate doar i se părea...?!?
Nu, nu i se parea...avea mulţi pretendenţi...pumnul de ieri seară...era şi el un fel de dovadă.
Frumoasă...atât de frumoasa încât ochii ei, ca două mărgele viorii, nu-l mai lăsau nici noaptea să doarmă...ceva cam prea tânară însă pentru el şi asta îl frământa...îl îngrijora...
Toate gândurile astea îl chinuiau de aproape două luni de zile...şi zi...şi noapte...
Simţea că e timpul să încerce, nu a uita pe Eliza, lucru imposibil...ci măcar să aiba curajul unui nou început...

Când gândurile îl asediau din toate părţile şi-l oboseau...nu-şi dorea decât linişte...multă linişte...să-l înconjoare liniştea precum un înveliş protector...ca un cocon...

10.03.2012

Acest articol constituie un răspuns la provocarea de sâmbata, numită "Duzina de cuvinte".
Articole care au răspuns provocării au mai scris şi cei din tabelul de la finalul postării gazdei, Psi.

20 comments:

  1. un început clar...să aşteptăm şi partea în care coconul, ca un cocon devine fluture?
    bun venit în joaca noastră!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acum ma gandesc ca ar putea deveni macar o povestire... :)
      Desi...la fel de bine s-ar putea sa ramana doar atat...inca nu stiu...ramane de vazut.
      Multumesc pentru apreciere si urare :)

      Delete
  2. Mi-ar plăcea să citesc şi continuarea :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si mie ;)
      Sper...Poate ca va fi...
      Credeam ca numai eu am incercat reinvierea unor vremuri de mult apuse… si mi-era teama ca-mi va fi nepotrivita incercarea…

      Delete
  3. deci... bun venit printre duzinarii clubului psi! :) ca ş vero sau almanahe, aştept şi eu partea în care coconul se înflăcărează în aripi de fluture.
    e frumoasă atmosfera ta şi olga, olga pare un nume predestinat văpăilor!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc, Psi! Am vazut acum vreo 2 zile "jocul" tau...si m-am gandit ca ar fi posibil sa particip...daca gasesc un moment inspirat.
      Insa abia azi am reusit sa gasesc momentul...
      Sper din suflet sa apara si momentele propice continuarii...
      Multumiri pentru incurajare :)

      Delete
  4. Foarte frumos scris și, vorba fetelor , așteptăm urmarea. Mă bucură mult faptul că ni te-ai alăturat și sper s-o faci încontinuare.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc.
      Se pare ca nu mai am de ales... :)
      Si pe mine ma bucura ca am indraznit sa ma alatur voua...
      Cand si cat voi putea o voi face cu cea mai mare placere :)

      Delete
  5. Dincolo de constrângerile pe care ți le dau cuvintele obligatorii din text, a ieșit ceva deosebit! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da...le-am simtit ca pe-o camasa cam stramta...uneori :)
      Dar...cu toate astea, marturisesc ca m-au ajutat. Mult.
      Multumesc pentru apreciere :)

      Delete
  6. Dap, da, da...intregesc. Si mie mi-a placut textul si astept o continuare.
    Bine ai venit printre noi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc pentru primirea calduroasa! :)
      Si apreciere.
      Voi incerca...ce mai pot face daca am atatea solicitari?! ;)

      Delete
  7. Salut si bine ai venit la duzinari!Pan la urma, se hotaraste treaba..Ori cu Olga ,ori far de Olga..Oricum, ii tin pumnii! O seara buna! :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bine-ai venit si tu pe blogul meu!
      Multumesc. O seara frumoasa sa ai! :)

      Delete
  8. La asta chiar ar trebui sa scrii o continuare :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :))
      Pai...mai am de ales ?? ;)

      Delete
    2. Cum sa nu, ai 2 variante:
      1 - va exista o continuare
      2 - cu siguranta va exista o continuare
      :))

      Delete
    3. Mda...nicio scapare...
      Deja ma pregatesc...ca vad ca m-ati impresurat... ;) :))

      Delete